sobota, 16 lipca 2016

Urlop macierzyński a działalność gospodarcza

Czy będąc na macierzyńskim mogę pracować na pół etatu chodzi mi o prowadzenie własnej działalności do tych 4 godz dziennie? Moja księgowa twierdzi, że absolutnie nie, natomiast wiem ze wiele moich koleżanek mających działalności własnie tak robi. Co na to przepisy?


Działalność możesz normalnie prowadzić na macierzyńskim zasiłku musisz tylko opłacać składkie zdrowotną chyba że się coś ostatnio zmieniło w tym zakresie

Chcesz pracować na etacie czy w ramach działalności? Bo jeśli chodzi o działalność to nie ma ograniczeń. Możesz pracować ile chcesz i kiedy chcesz. Ja rodziłam pod koniec stycznia i też już wykonuję pracę zarobkową w ramach działalności. Składka zdrowotna jest obowiązkowa.

A księgowa niech się douczy.

Jak najbardziej. Moja księgowa też się upierala że nie moge po czym sprawdziła i przyznała racje. Ja zaczęłam pracować na DG 2 miesiące po porodzie. Opłacam składkę zdrowotna.

możesz, ale nie nazywaj tego pracą na pół etatu. Możesz prowadzić działanosć

Ja jestem od lutego na macierzynskim i normalnie prowadze dzialalnosc. Dostaje tego tysiaka macierzynskiego i normalnie zarabiam.

Ja na kosiniakowym nie place za siebie zadnych skladek.

Prowadząc dg nie jesteś na urlopie a jedynie pobierasz zasiłek analogiczny do tego wypłacanego podczas urlopu macierzynskiego i rodzicielskiego. Wiec jak nie jesteś na urlopie to normalnie możesz pracować ile chcesz... księgowa proponuje zmienić bo jak takich podstaw nie zna to nie wiadomo co tam jeszcxe ci prowadzi po swojemu

Na zasiłku jestem od stycznia, od lutego normalnie ogarniam swoją dg, skladek nie placę bo mam zasilek wyrównany do tego "gwarantowanego" tysiąca i w zwiazku z tym jestyem zwolniona.

Czyli odpowiedz jest jednoznaczna! A jakaś podstawa prawna którą mogę się podeprzeć?

Pozwolę się podpiąć pod pytanie. Na macierzyńskim tez prowadzę normalnie działalność.. I też tylko zdrowotna opłacam. A Orientujecie się jak jest na wychowawczym? Czy można dalej normalnie prowadzić działalność? I jak wtedy wygląda sprawa składek? Czy to się wogole opłaca? Bo słyszałam że jak na wychowawczy się przejdzie to trzeba zawiesić działalność??

Przy DG z tego co sie orientuje to nie ma wychowawczego.

To ja też podpinam sie pod temat:) czy na macierzyńskim mogę rozszerzyć dg o kolejne kody w ceidg, które nie są zupełnie związane z wcześniejszym charakterem dg? Dokładnie fizjoterapia a chciałabym podciągnąć pod firmę rękodzieło.

Możesz poszerzyć kody, bo jak ktos wcześniej wspomniał jesteś na zasiłku, nie na urlopie. Możesz normalnie pracować na swojej DG, a rozszerzanie działaności to właśnie praca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz